انتشار کتابچه راهنمای مکان های تاریخی قطر

یکی از اقدامات سازمان موزه های قطر برای معرفی پایگاه ها و اماکن تاریخی و میراث فرهنگی این کشور، انتشار کتابچه ای درباره این اماکن است.

این کتابچه که در حدود 30 صفحه تهیه شده است ( که در فرمت PDF قابل مشاهده می باشد) در واقع، یک بولتن راهنمای گردشگری است که اماکن تاریخی این کشور را در سه گروه اماکن «میراث باستانی»، «میراث معماری» و «میراث فرهنگی و طبیعی» دسته بندی کرده و ضمن ارائه تصاویری زیبا از هر اثر، توضیحات مبسوطی را نیز درباره قدمت و مشخصات آن ارائه داده است.انتشار کتابچه راهنمای مکان های تاریخی قطر

آن‌طور که موسسه «موزه‌های قطر» اعلام کرده، قدمت برخی از سکونت‌گاه‌ها به عصر برنزی باز می‌گردد و برخی قلعه‌ها و اماکن روستایی نیز تاریخچه‌ای قرون وسطایی دارد.

همچنین برخی مساجد این کشور نیز متعلق به قرن نوزدهم میلادی است.

عمده اماکن تاریخی قطر در نیمه شمالی کشور قرار گرفته است. منطقه تاریخی «الزبارة» در بلدیه الشمال، مهمترین این آثار تاریخی است که در فهرست میراث جهانی این کشور نیز قرار گرفته است. قدیمی ترین قطعه تاریخی کشف شده در این منطقه به سال 1760 میلادی باز می گردد.

از مهمترین مناطق «میراث معماری» قطر هم می توان به دو برج «برزان» در حومه شمالی شهر دوحه در منطقه «ام صلال محمد» اشاره کرد که قدمت آن به سال 1910 و دوره امارت شیخ محمد بن جاسم آل ثانی باز می‌گردد.

فایل این کتابچه را می توانید اینجا دریافت نمایید.

کد خبر 16282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =